پاکت ایستاده‌ زیپدار

معرفی نسل جدید بسته بندی: بسته بندی های ارزش افزوده

نسل جدید بسته بندی
کیسه های انعطاف پذیر چند لایه ایستاده و زیپ دار
Value Added Pack (VAP)


معرفی نسل جدید بسته بندی:

کیسه های انعطاف پذیر چند لایه و زیپ دار با قابلیت ایستایی نسل جدید بسته بندی با قابلیت های چند گانه می باشند که دارای ماهیتی کاملا متفاوت با انواع بسته بندی های دویپک و تتراپک است و در بیانی مختصر نظر بر آشنایی بیشتر با این نسل و همچنین تمرکز بر نقاط تمایز آن با سایر انواع بسته بندی مانند دویپک و تترا پک می‌توان به این موضوع اشاره کرد که نسل جدید بسته بندی به بیانی مشخص تر در واقع به عنوان یک بسته بندی ارزش افزوده عمل می کند و گامی فراتر رفته بشکلی که این نوع بسته بندی ادامه و امتداد خود کالا در ایجاد مطلوبیت برای مشتری است.

لذا میتوان آن را بسته بندی ارزش افزوده نام نهاد چرا که در این سطح این امکان وجود دارد که به منظور پر کردن خلاء های موجود در بازار با توجه به ارزش های افزوده ای که این نسل از بسته بندی در دل خود جای داده است راه حل هایی را که همه سبب افزایش منافع مشتریان و نیز کاهش هزینه های تولید و در پی آن کاهش هزینه های مصرف کنندگان میگردند ارائه و به مرحله اجرا در آوریم. علاوه بر کاهش هزینه ها و افزایش منافع مشتریان می توان به موارد ذیل که هر کدام به عنوان یک ارزش افزوده به شمار می آید اشاره کرد.

علاوه بر مزیت بی بدیل این نوع بسته بندی در ایجاد ارزش افزوده دومین عاملی که سبب تمایز ماهیت نسل جدید از سایر انواع بسته بندی میگردد توان ترکیب این نوع خاص از بسته بندی با صنایع متعدد می باشد در واقع از این طریق می تواند حکم حلقه مفقوده را داشته باشد که با قابلیت ترکیبی که دارد می تواند بسیاری از مسائل و مشکلاتی را که در حال حاضر صاحبان صنعت با آن ها روبرو هستند، از پیش رو بردارد

در بیانی دقیق تر می‌توان به قابیلت ترکیب با صنایع سلولوزی، شوینده ها، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و مهم تر از همه صنایع نانو که در حال حاضر در ایران به گونه ای بسیار چشمگیر مورد توجه قرار گرفته است اشاره کرد.

در بحث نانو نیز مطالعات گسترده‌ای انجام شده و مذاکرات بسیاری با ستاد نانو صورت گرفته است و نتیجه مذاکرات بر این موضوع تاکید دارد که در صورت استفاده از مواد اولیه تهیه شده با تکنولوژی نانو درلایه های کیسه های چند لایه انعطاف پذیر (ایستاده و زیپ دار) امکان بهره وری از امکانات بسیار متنوعی نظیر تولید کیسه های ضد اشتعال، ضد قارچ، آنتی باکتری و … را پیش رو خواهیم داشت و از این طریق می توان نیاز های مختلف بسیاری از صنایع از پزشکی تا شیمیایی و غذایی و غیره را پوشش داد.

جایگاه نسل جدید بسته بندی درسطح جهانی:

کیسه های منعطف چند لایه (ایستاده-زیپ دار) به دلیل مزایا و ارزش های افزوده ای که در بر دارند هم اکنون در سطح جهان جزء جدید ترین انواع بسته بندی می باشند و خوشبختانه در ایران نیز در تحقیقات کمی و کیفی که انجام داده ایم با استقبال چشم گیری از سوی مصرف کنندگان و تولید کنندگان روبرو شده ایم.

سایر ارزش های افزوده:

به طور کلی در بیان مزایا و نقاط قوت کیسه های ایستاده زیپ دار میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ارتقاء صادرات:
    کمک به افزایش میزان صادرات صنایع مختلف بخصوص صنایع غذایی (زعفران، عرقیجات، کنسانتره، زيتون، میوه خشك، خشکبار، حبوبات، ادويه جات و …)، دارويي (گياهان دارويي و …)، و صنایع شوینده (پودرهای شوینده، صابونهاي مايع و پودر صابون و غيره) و …
    این نوع بسته بندی ها با ارتقاء سطح فنی در نگهداشت محتویات و جلو گیری از رطوبت زدگی همچنین حفظ طعم و عطر محصولات، ظاهر شکیل‌تر، مطلوبیت بیشتر برای غرفه آرایی و غيره از درجه كيفيت و سطح تقاضای بالاتری در بازار های صادراتی بر خوردار می باشد.
  • راحتی مصرف کننده: (Customer Friendliness)
    امکان استفاده چند باره برای کالاهایی که اساسا طی چند مرحله مورد مصرف قرار می گیرند. مانند: انواع چای، برنج، حبوبات، آرد، پودر های شستشو و غیره، در واقع طراحی این نوع بسته بندی این امکان را برای مصرف کنندگان که معمولا خانم ها هستند ایجاد می کند تا بدون انتقال محتویات به ظرف دیگری محصول را تا انتهای مصرف در داخل ظرف خود نگاه دارند.
  • کاهش مصرف انرژی:
    صرفه جویی در مصرف انرژی در مقایسه با انرژی اختصاص داده شده برای تولید سایر بسته بندی های رقیب مانند بسته بندی های شیشه ای و حلبی و غیره.
  • افزایش ماندگاری محصول:
    به دلیل استفاده از لایه های PE در این کیسه ها عمر محصولات داخل کیسه نسبت به حالت معمول حداقل تا دو برابر افزایش می یابد و از این رو می تواند گزینه مناسبی برای سبزیجات و میوه ها باشد و درحوزه صادرات نیز به خصوص صادرات میوه بسیار پرکاربرد و حائز اهمیت می باشد همچنین این نوع بسته بندی این قابلیت را دارد تا با اضافه کردن یک لایه کاغذ برای محصولاتی مانند شیر (تا 45 روز نگهداری) نیز مورد کاربرد قرار گیرد.
  • کاهش میزان ضایعات:
    میزان دور ریز مواد اولیه برای این نوع بسته بندی بسیار کمتر از انواع دیگر است. به طور مثال در صنعت رب سازی میزان ضایعات از مرحله چیدن گوجه فرنگی ها تا تهیه و بسته بندی رب چهار تا پنج درصد می باشد و زمانی که در رب برای مصرف باز میشود ضایعات به چهل تا پنجاه درصد می رسد و این همه هزینه هم از سوی تولید کننده هم مصرف کننده به دلیل استفاده از بسته بندی های نامناسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.